nej nej och åter nej till träning

läste precis på nån hemsida att man inte skulle träna magmusklerna (iaf inte göra situps) förrän man hade läkt klart...
då tänken man förstås "jaha? vafan får man göra då egentligen?"
´
riktlinjer för nyblivna mammor:
- ha inte sex innan man har läkt (väldigt tjat om de, hatar sånt)
- träna inte magmusklerna (nehe, när annars ska man ha tid till att göra de då? man hinner ju bli en soffpotatis innan -.-)
- inte på nåt vis använda nikotin eller alkohol (förståeligt under de första 6 månaderna om man ammar men stackars de mammor som varken kunnat sluta röka eller snusa då, va ska dom göra?)
- man ska inte göra nåt annat än att umgås med sin bebis (hallå dom sover största delen av tiden what´s the deal?)
´
suck... och de här e bara en del riktlinjer som jag fått höra, finns säkert tusentals fler om vad som man får inte inte får göra. blir så... arg att de inte ens e nyblivna mammor som så kallat "satt upp" dessa utan de e helt IQ-befriade typer som anser att man har noll tid till nåt annat när man har en liten bebis.
visst, jag räknas som ensamstående eftersom jag måste ta hand om min lilla älskling själv... men han sover ju och jag e inte helt borttappad så shut up!
´
gaaaaaah, ville bara skriva av lite av ilskan, man blir bara så arg på människor som tror de vet men vet ni vad? DOM VET INGENTING!!!
´
oj, nu måste jag gå och mata Joel! ha en bra dag allihopa <3

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hur blir magen egentligen när man har fött barnet, har hört att den bara ska tbx till sitt vanliga men hur är det egentligen? kan du inte visa?

2011-05-24 @ 16:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0