megakrull och gulligull

duschade nu ikväll och insåg att jag inte tagit med mig en plattång eller våffeltång. Så nu blir håret varken vågit eller rakt... ganska kul faktiskt, för jag har jättekonstigt hår om jag inte plattar det. elr... ja ni ser ju själva här nere...
fick inte till bilden så bra men det är värre där bak och på andra sidan :O men det är lugnt, för jag är still åsm!
annars händer inget... ska väl försöka sova men lite svårt när älsklingen inte är här. vet inte vart han tog vägen men nånstans försvann han iaf.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jag sitter lite och tänker på vad som kommer hända efter graviditeten oxå. Hur det kommer gå för mig och hur jag kommer klara av skolan....
saker är ju redan bestämda och så men jag är lite osäker ibland på om dom kommer fungera. här är iaf några av grejerna som jag funderat ut (ganska självklara saker maybe må så vara):
- jag ska sätta in en spiral (vill inte operera in en p-stav och är dålig på att ta piller/kondomer är obehagliga)
- jag ska ABSOLUT INTE ha nån typ utav samlag förrän TRE MÅNADER (minst) efter graviditeten.
- jag ska ha hemmastudier (eftersom jag slutar skolan så tidigt och ändå måste hänga på tills trean)
- jag ska inte lägga undan "tid för mig själv" som så många säger att man behöver...
det sistnämnda är en sak jag stör mig på. Folk säger "ta egen tid... låt inte barnen hindra dej från att ha roligt... skaffa dej en helg då det bara är du och ingen annan... en kväll på krogen skadar ingen" och blablabla. Blir så otroligt less på dom som inte inser att ett barn är en form av ett heltidsjobb... du måste vara med ditt barn 24/7, och du kan inte låta andra grejer komma före som kanske för stunden låter lite mer lockande. Visst, när barnet är äldre kanske man kan ta nån dag ledigt.... men det är absolut INTE en hel dag utan bara en kväll eller kanske en eftermiddag.
hatar att folk inte ser på barn på det sättet längre. För trots allt, man kan inte lägga undan ett barn och sedan plocka fram det igen som om det vore en docka. Hoppas iaf att jag inte är den enda som känner såhär, för det vore ju fruktansvärt!
nu ska jag iaf sova godnatt!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0