52

Gillar en sak med att vara gravid... att jag inte ser så fruktansvärt stor ut!
Visst, jag e väldigt stor om vi jämför med hur smal jag egentligen är, men jag e ganska liten ändå. Det är bra, speciellt eftersom då slipper jag alla dom där hemska grejerna, som ont i ryggen, problem att gå osv... Och jag e pigg oxå, vilket gör hela graviditeten roligare. Fast jag har vuxit på bredden... alltså magen ser väldigt rund ut hela vägen typ... som om jag svalt en badboll, vilket kan ses som lite roligt!
'
Gillar däremot inte att folk nedvärderar en och tycker man e dum i huvudet. "vadå, du e bara sjutton, hur ska du klara ditt liv? hur ska du överleva, hur blire med soc" osv. Jag har i alla fall bestämt mig, och det är att jag absolut INTE kommer behöva hjälp av soc. Vad ska jag med deras hjälp till, då jag har tusen andra som jag kan gå till? jag har fixat boende, har (nästan) alla barngrejer bebben kommer behöva, och jag har gratis barnvakt och hjälp 24/7. Vad mer kan man begära egentligen? Folk tror verkligen att jag skulle låta mina föräldrar ta ansvaret och ta hand om min unge, då dom redan har sju stycken att ta hand om. Pappa jobbar ju minst 55 timmar i veckan och mamma skulle bara skämma bort ungen med godsaker. Så icket, jag tar hand om min unge SJÄLV, jag kommer klara mig skitfint SJÄLV och till skillnad från så många andra unga mammor som tycker att det är så jobbigt, ser jag det som ett kul tidsfördriv. JAg menar, jag kommer ha något att älska resten av livet, något att göra resten av livet som visserligen kommer vara jobbigt, men det du inte dör av härdar dig som man brukar säga haha.
'
Dock får man hoppas att ungen inte får kolik, då blir det hemskt mycket jobbigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0