fyra timmar shit jag äger!

tog inte lång tid innan underbarnet kom ut från mammas mage inte! :D enligt dom som var där förlöste jag som en omföderska! kung, inte varje dag...
´
sen vill jag bara säga att min mamma är nog den grymmaste morsan i världen! haha, ni skulle sett henne, hon lurade mig att inte ta en epidural... låt mig förklara lite längre så ni fattar.
´
jo jag var astaggad på epidural... för jag visste att det inte skulle göra ont då. men när värkarna kom och jag var öppen 5 centimeter, sa både mamma och barnmorskan att vi skulle vänta tills nästa gång barnmorskan skulle komma tillbaka... det går tjugo min, en halvtimme... några minuter till och sen kommer en barnmorska och ska känna hur öppen jag är.. jag bara gnäller hela tiden om den där jävla sprutan och mamma skakar leende på huvudet samtidigt som barnmorskan ser lite besvärat på mig och säger; "men lilla elin, du är öppen 9 centimeter... så du kan inte få den".
jag trodde jag ville sätta mig ner och gråta. jag tänkte "vafan morsan, du hatar verkligen mig". så jag fick leva på lustgas istället.
Dock kan jag säga att det funkade. Jag trivdes faktiskt riktigt bra med att det gjorde lite ont.. ångrar inte att jag bara använde lustgas, det funkade ju åsmåsm! dessutom vare 100% fokus på förlossningen typ hela tiden, så yey!! :D
Så allting gick bra under själva förlossningen, jag kan inte klaga på någonting faktiskt. så nu sitter jag här, med en underbar liten pojke som fått namnet Joel. Världens finaste barn någonsin! *Mummy loves you my Angel <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0