Feta grejen att va på smällen asså

Jag sitter här, denna tråkiga kväll och gnisslar tänder för att bebben trycker på mina revben på höger sida och önskar att jag kunde hitta krämen så att jag kan smörja min mage och bristningar.

Nu sitter säkert många och tycker att graviditet måste vara en underbar sak! En stor mage och sedan ett underbart litet barn som man kan ta hand om. Men verkligen, om ni vill leva kändisgravid-livet så kommer det bli svårt för det är INTE många som kan leva det.

De flesta mår väldigt dåligt de första månaderna, men det finns dom som oxå mår dåligt hela graviditeten. Visserligen kom jag undan från illamåendet, om jag nu inte satt och latade mig hela dagen, men jag fick andra problem istället.

Visst, magen e otroligt underbar oxå! Den blir rund och fin och många skrattar säkert när fötterna försvinner under dom. Inte kan man klaga på boobsen man får av att vara gravid. Fast det är inte alla som får det heller.

Det jag ska prata om, det som har drabbat mej brutalt är hormonerna. De där hormonerna som ändrar ditt humör. Det går inte att förklara, att hålla igen känslorna när dom väl kommer. Blir jag arg exploderar jag som ett inferno och blir jag ledsen kan jag knappt sluta gråta. Mina känslor går ut över hela min omgivning och har man inte tålamodet så ska man nog hålla sig undan. Det räcker med ett ord som låter fel i mina öron och jag vill €%#53¤?%1 j***** som sa det.

Det är inte bara humöret som ändras heller. Jag fick visserligen mina sent och dom syns inte så tydligt som jag tycker, men bristningar är en av de vanligaste grejerna gravida får. Får du dom inte på magen får du dom på låren, rumpan eller boobsen. Vissa får dom på alla ställena om man har otur. Och har man ännu mer otur (som jag då) så kliar dom. Och som de flesta vet (och ni som inte vet får veta nu), är bristningar egentligen tunn tunn hud, nästan som sår så att klia är ett av de sista grejerna du ska göra. För tro mig, det kanske känns otroligt skönt just då, men det går inte mer än tio sekunder innan det gör ont igen. 

Men det är toppen att vara gravid oxå! Däremot ska man helst inte bli gravid förrän man är 20+ och det har absolut ingenting med mognad att göra. Vissa mognar ju aldrig, så... ah ni fattar.

Det har med kroppen att göra. Man ska helst vänta tills man har vuxit klart så att det inte blir obalans i systemet *haha...

Sen kan ju alla dom som e så dömande mot ”yngre mammor” (13-23 år) gå och ****** deras ***** för dom e verkligen inte ***** att ******** sig för dom e bara @£½§$&#%€^~!”¤24....

Okej, nu ska jag nog sluta skriva för att jag blir... irriterad... eller... arg kanske? Förbannad? Ne, kanske inte så överdrivet... äh, jag vette fan.

Hoppas alla trevliga personer får en toppenvecka och toppendag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0