tidig morgon

förlåt för dålig uppdatering men har inte så mkt tid för annat än skolarbete just nu. Håller på att jobba ihop alla grejer så jag hinner med skolan innan jag slutar.
jag funderar på att börja jobba någonstans. Du vet, ett simpelt arbete som vem som helst kan jobba med och som man tjänar lite pengar på iaf. För jag kan ju inte bara leva på socialen, och tänk om dem inte ens hjälper mig då får jag lösa allt själv. Ingen kan hjälpa mig med det och jag vill ju ha pengar, för jag behöver dom.
igår kände jag bebisen sparka. det fladdrade till i magen och jag blev så otroligt... glad.
sen på tal om barn. En så kallad kompis till mig (verkligen inte en kompis) visade sig vara en elak typ för hon
började säga ifrån allt jag sa. Hon hade fått veta att jag var gravid och när jag inte förnekade började hon snacka massa skit. "Socialen kommer ta ditt barn" "du går bara i skolan" "du tänker inte med något annat än din *****".
Men nu ska jag förklara för er alla!
Hur många gravida tänker inte på hur dom ska lösa allt ekonomiskt osv när dom får veta att dom är gravida? Det är inte direkt "ja jag e gravid och jag ska ha en unge och jag kommer inte tänka ett skit på det nå mer för det är något som händer om ett år". Även om många verkar obrydda, så finns det faktiskt personer som bryr sig om hur det kommer gå för dom och deras barn. För många kanske det inte riktigt går som planerat, medan andra klarar sig jättebra. Men alla ni med fördomar har väl isf inte sett unga mödrar. Elr så har ni sett på det men ett program där folk faktiskt inte brytt sig så mycket som de kanske borde göra.
Jag såg på unga mödrar igår och såg en sextonårig tjej som var höggravid. Hennes barnmorska sa tydligt att enligt naturens lag borde vi föda barn mellan 16 till 20 års åldern eftersom vi har lättast att föda då. Sen kan mammor lättare anpassa sig och de som verkligen bryr sig anstränger sig oxå, kanske skaffar ett helgjobb, gör hemmastudier osv. Jag har redan planerat, funkar inte socialen så ska jag småjobba tills jag har tillräckligt mkt pengar att klara mig. Alex ska oxå jobba och sen barnbidrag och föräldrapenning. Visst kommer man inte leva i lyx, men jag kommer iaf göra mitt barn lyckligt!
var allt för mig hare bra allihopa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0