omg!!

en kompis till mej (ni kan även läsa hennes blogg, lägger upp länken senare) ringde till socialen för ett tag sen. Eftersom vi har samma socialtjänst, tänkte jag att jag kanske får veta lite i förväg haha, så jag hinner förbereda mej. Jag hade inte väntat mej att dom skulle neka henne, så när jag fick veta det blev jag osäker. Ingen kommer kunna försörja mej, jag kan inte ha ett jobb och ett barn att ta hand om samtidigt, inte det första året, och jag har inte ens ett körkort än. Visst, planera din framtid, men det var en tjej (som faktiskt utbildar sig till socialsekreterare elr va det nu heter) som sa att socialen skulle hjälpa en om man gick dit och frågade. Visst du kan inte ba fråga och anta att du får som du vill, du måste väl "slåss" för saken. men lätt att slåss för en sak om ingen lyssnar.

men om jag försöker övertala dom till något så kanske både jag och hon kan fixa så vi får bidrag båda två (:

nu tänker säkert nån "varför tänkte hon sig inte för" eller "varför bor hon inte hemma", men det blir för fullt i huset. vi är åtta personer som bor hemma just nu. kanske kommer det en till och då blir vi nio. Tänk då en bebis mitt i allt, mellan skolan och jobb. Dessutom skulle ingen av mina föräldrar ha råd till det, och hade jag planerat att bli gravidså hade jag skaffat ett jobb och sparat alla pengar jag kunde få!

Men dum som jag e så går det inte. hoppas bara att socialen lyssnar på mej och kan hjälpa mej och min kompis :)


just ja länken (A) haha höll på att glömma http://kryptmongot.blogg.se/





hade tråkigt på svenskan så jag ritade lite i paint!


ha det bra allihopa! bye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0