Lite smått och gott

Just nu sitter jag på engelskan och läser om graviditeten. Så här står det den här veckan:

*Du är i vecka 19.
*Du har gått 18 fulla veckor och 7 fulla dagar (v18+7).
*Du är i 4:e kalendermånaden.
*Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
*Du är i trimester två.
*Du har 148 dagar kvar till beräknad förlossning.

Denna vecka började Vernix,
dvs fosterfett, täcka ditt barns hud. Håret har börjat växa och ditt barn har börjat omfatta omgivningen mycket mer. Du har gått igenom halva din graviditet! Du har kommit långt på fyra och en halv månad (kalendermånaden). Från och med nu kommer din livmoder att växa ungefär en centimeter i veckan fram tills du föder.

Det känns mer än bara underbart, hoppas bara att allt kommer gå bra nu. Ska lägga upp en bild senare så att ni får se hur mkt den har växt :)

nu till något annat. Jag har tröttnat på datorn lite så jag sitter för det mesta och ritar (om jag nu inte sitter vid datorn eller stickar). det tråkiga är väl att man inte är så bra som man tyckte att man var förr. Jag säger att jag inte är värdelös, men jag ritar så konstigt och ja... det blir som det blir med det. Förut jämförde folk mig hela tiden med andra som var mkt bättre men jag tycker att jag ritar fint iaf!! så ingen klagar tack.


den ser lite suddig ut men min kamera suger så.

men nu ska jag på lunch ni får ha en superbra dag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0