jippi!

okej... innan jag börjar skriva det jag egentligen skulle skriva, vill jag bara säga att min dator FUNGERAR!!! nu funkar allting på datorn och jag bad bara snällt åt den ifall det inte skulle lösa sig skulle jag slänga iväg den ut genom fönstret och ner i älven, så blev det så. Lycka är det enda man kan känna just nu!

och nu till något annat....

GRAVIDITETEN:

jag har råkat räkna fel tidigare så jag låg en dag bakåt haha, upptäckte det nyss... -_-'

*Du är i vecka 21.
*Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
*Du är i 4:e kalendermånaden.
*Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
*Du är i trimester två.
*Du har 141 dagar kvar till beräknad förlossning.

Andfådd? De flest kvinnor börjar låta lite som ånglok när de går uppför trappor i det här stadiet. Måttlig andfåddhet är helt normalt eftersom den växande livmodern trycker uppåt, men berätta för barnmorskan om det blir alltför tungt. Se till att du får i dig tillräckligt mycket järn. Var rädd om ryggen.

Bebisen sover och är vaken i olika cykler redan nu. Ultraljud har visat att foster till och med har sin favoritställning när de sover. Ditt barn kanske lägger hakan mot bröstet, knäpper sina händer under hakan eller lutar huvudet bakåt.

Sedan har bebisen växt och väger nu 280-370 gram och är cirka 23 centimeter lång.

jag är så lycklig. Visst kan hormonerna förstöra halva dagen, men man vet att det är iaf för något helt otroligt underbart. Jag älskar verkligen att vara gravid det bästa som finns helt ärligt!

hoppas ni får en bra morgon allihopa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0