åh

idag ska jag träffa Sibylla och snacka lite, sedan blir det att dra hem och äta något. Jag är hur hungrig som helst och lunchen kommer inte stanna länge i magen. Stör mig lite på det. Är mätt i en halvtimme och så börjar jag tänka på mat och sen måste jag äta, annars har känner jag mig jättehungrig och sen blir jag illamående.
Illamåendet är lite bättre nu, däremot är hormonerna på mig hur mycket som helst. Fast jag har slutat bli arg, nu gråter jag bara hela stunden. Det räcker med att någon av mina syskon säger att jag börjar bli tjock så börjar jag gråta. Vet inte varför, har alltid gillat då folk säger att jag har gått upp i vikt.

Men som sagt, hormoner, men dom försvinner väl senare får man hoppas. Eller i alla fall att man inte gråter så mycket, jag får ju ont i ögonen hela tiden :(

nu till en bättre sak. Min söta, underbara, helt totalt sanslöst finaste älskling är hur gullig som helst. Han har haft väldigt många fördomar (speciellt om mörkhyade) och säger att alla som kommer från afrika har HIV osv. Jag är ju tvärtom hans åsikter. Mina bästa vänner är lite mörkare i huden och det stör mig inte alls. Visst har jag lite fördomar, men bara mot dom som växer upp i en kultur och med traditioner där kvinnorna förtrycks. Tycker också det är dumt att man drar alla över en kamm oxå. Inte de svenska muslimernas fel att muslimerna i Mecka stenade ihjäl någon (som exempel då). Då kan man ju säga att alla som är katoliker är ju pedofiler eftersom (många men inte alla) påvar varit med i någon form av pedofilhärva.
Eller så kan man säga att alla tyskar är nazister bara för att Adolf Hitler var det. Känns ju lite dumt att säga att isf är ju alla svenskar dyslektiker för att kungen är det... vart fan e logiken någonstans? Så otroligt pinsamt hela argumentet.

Men tillbaka till min älskling. Han gör verkligen allt för att jag inte ska bli ledsen. Förut sa han neger osv och "har det brunnit eller?" osv så fort han såg någon mörkhyad. Men nu har han ändrat på sig och har faktiskt släppt en massa fördomar som han hade. Han undrade till och med om jag kunde göra så han lärde känna någon av mina polare och jag menar, vem skulle inte tycka sin älskling var söt om han sa upp allt han trott på och börjat med något annat <3

Sen så har det hänt en massa annat oxå och jag har förändrats otroligt mycket det senaste året


från att ha varit en tjej som...

snott saker bara för sakens skull

skolkat bara för att jag inte kände att skolan var kul

rökt och snusat på heltid (föredetta kedjerökare)

ljugit om en massa saker och tappat allas förtroende

varit självmordsbenägen och i katastrofal ensamhet

till att bli...

en laglydig tonåring

börjat sköta skolan och försöker klara av alla proven

slutat röka och snusa

slutat ljuga (förstås, små vita lögner har man väl dragit men inget som skadar någon) och fått förtroende

Känt sig älskad och insett att livet är det bästa som finns



Före Efter

Har nog aldrig varit så förändrad som jag är nu... blivande mamma och en helt förändrar människa. Har aldrig mått så bra som jag mår nu!

men nu ska jag på lunch, men ni får ha det så bra allihopa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0