Bebislyckan!

det känns ibland fruktansvärt att vara gravid. Man känner sig inte lika snygg som förut, kläderna börjar passa (jag snackar om mjukisar i storlek XXL) och man önskar att magen bara kunde försvinna och barnet ligger i spjälsängen och sover.
ibland önskar jag att du bara kom och all den långa tiden medan jag väntar på dig skulle gå fortare...

Sen finns ju den där underbara bebislyckan oxå. Man får den underbara känslan i magen varje gång man känner det underbara lilla livet inuti en sparka och röra på sig. Ibland sitter man och väntar på att bebisen ska sparka eller röra på sig innan man somnar. Alla som frågar "är du gravid" och man visar stolt upp magen som om det var det finaste som finns!
Saknar inte tiden innan
saknar inte livet innan
saknar inte vännerna som fanns där innan
skulle aldrig vilja uppleva den tiden igen
när jag nu har det enda som jag behöver!

Joel/Michelle Wärnberg <3

Uppdateringar:
Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor och 7 fulla dagar (v21+7).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Du har 125 dagar kvar till beräknad förlossning.
18 veckor drygt till BF. Jag längtar verkligen och önskar att allting kommer gå som det ska!
nu ska jag iaf plugga samhällskunskap, men ha en bra dag allihopa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0